معاون آموزش متوسطه عدالت آموزشی را اولویت اول و اساسی آموزش و پرورش خواند و گفت: طرح پویش جوان علمی می‌تواند زمینه ارتقا کیفیت عملکرد هم معلم و هم دانش آموز باشد.

 مجله ایرانی به گزارش خبرگزاری صدا و سیما و به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، معاون آموزش متوسطه گفت: یکی از برنامه‌های دوره متوسطه وزارت آموزش و پرورش بازیابی شاخه‌ها و رشته‌های تحصیلی است که مورد مطالبه و اولویت ما در بدو ورود به معاونت بوده است و وزیر نیز تحقق این موضوع را پیگیر هستند.
محمدمهدی کاظمی با اشاره به اهمیت پایش رشته‌ای با رویکرد آمایش سرزمینی گفت: کیفیت بخشی و تقویت آموزشی علوم انسانی یکی دیگر از برنامه‌های ما در معاونت است، اگر میخواهیم به تولید علم در رشته انسانی بپردازیم باید دانش آموزان قوی جذب کنیم.
معاون آموزش متوسطه در ادامه سخنان خود بر توانمندسازی مدیران و معلمان اشاره کرد و گفت: طرح شهید کاظمی آشتیانی بهبود و ارتقاء کیفیت مدیران و معلمان را به ارمغان می‌آورد.
کاظمی تصریح کرد: با قول‌ها و پیگیری‌های وزیر، منابع و اعتبارات کیفیت بخشی زین پس تخصیص می‌یابد و مسئله همیشگی حوزه آموزش که منابع و اعتبارات کافی نداشته حل می‌شود.
وی اذعان کرد: معلمانی که جدید استخدام شده اند نیاز به آموزش دارند و گروه‌های آموزشی باید تلاش کنند تا عملکرد این معلمان ارتقاء یابد.
معاون آموزش متوسطه گفت: طرح شهید فخری زاده با محتوای ارتقاء مهارت در بحث مهارت‌های دیجیتال در هفته گذشته در دستور کار قرار گرفته است که با همکاری وزارت ارتباطات اجرا می‌شود.
کاظمی با بیان اینکه در این طرح رویکرد آموزش دیجیتال و رویکرد برنامه نویسی و هوش مصنوعی به وقوع می‌پیوندد گفت: برای مهارت آموزی دانش آموزان متوسطه دوم نظری در طرح خاتم که قالب محتوای حاکم بر آن خانواده، آموزش، تلویزیون و مهارت است؛ از ظرفیت شبکه آموزش بهره گیری شد.

  • نویسنده : مجله ایرانی