رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از فراهم‌شدن بسته‌های تخفیفی برای کاربران پیام‌رسان «ایتا» که امروز دچار اختلال شده بود، خبر داد.

مجله ایرانی به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما امیر محمدزاده لاجوردی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفتگو با شبکه خبر با بیان اینکه در یک سال گذشته استقبال مردم از پیام‌رسان‌های ایرانی بسیار خوب بوده است، اظهار کرد: در پیام‌رسان «ایتا» روزانه حدود ۱۸ میلیون کاربر یکتا از این پیام‌رسان استفاده می‌کنند و ماهانه حدود ۳۰ میلیون کاربر یکتا در این آن حضور دارند.

وی در ادامه افزود:‌ به دلیل استقبال خوب مردم لازم است که «ایتا» زیرساخت‌هایش را به سرعت توسعه دهد لذا بنابراین، اطلاعیه‌ای را به هموطنان اعلام کرده بود که در بامداد امروز (جمعه) از ساعت یک تا ۵ صبح به دلیل لزوم ارتقای زیرساخت‌ها ممکن است که کاربران دچار اختلال در دسترسی شوند.
لاجوردی تصریح کرد: متاسفانه فرایند ارتقای زیرساخت‌های «ایتا» طول کشیده و مشکلاتی را برای کاربران ایجاد کرده است.
معاون وزیر ارتباطات گفت:‌ در شرایطی که مردم اعتماد کرده و زندگی و کسب‌وکارهایشان را به پیام‌رسان‌های داخلی منتقل کرده‌اند، پیام‌رسان «ایتا» باید تلاشش را بکند که بهترین خدمت را به مردم ارائه دهد.
وی در پاسخ به سوالی درباره تمهیدات در نظر گرفته شده برای جبران ضرر و زیان مردم و کسب‌وکار‌ها هم گفت: از دو روز گذشته، «ایتا» اعلام کرده که بسته‌های تخفیفی را برای تبلیغات کسب‌وکار‌ها و نیز ۵۰ درصد تخفیف را برای تبلیغات در این سکو فراهم کرده که در همین دو روز هم با استقبال زیاد کاربران مواجه شده است.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ادامه داد: ­ما در وزارت ارتباطات الزام کرده‌ایم که این بسته تخفیفی ۵۰ درصدی حتما باید برای کسب و کار‌ها تمدید شود و شرکت «ایتا» هم تمدید را انجام داده است.
لاجوردی اضافه کرد: در خصوص سایر کاربران پیام‌رسان هم در حال بررسی هستیم که به زودی بتوانیم بسته تخفیفی داشته باشیم.معاون وزیر ارتباطات درباره زمان رفع اختلال پیام‌رسان «ایتا» تصریح کرد: بر اساس گزارشی که ما دریافت کردیم، همین الان تقریبا شرایط مهیا شده و ترافیک پیام‌رسان در حال بازشدن تدریجی است و امیدواریم تا دقایقی دیگر مردم بتوانند از پیام‌رسان استفاده کنند و مشکلشان حل شود.
وی ادامه داد:‌ اینگونه اختلال‌ها به هیچ وجه قابل قبول نیست و تیم «ایتا» باید تدابیری بیندیشد که در آینده به هیچ وجه شاهد تکرار این اختلال نباشیم.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی افزود: ­ما در وزارت ارتباطات، زیرساخت ابری را برای پیام‌رسان‌ها فراهم کرده‌ایم و اغلب پیام‌رسان‌های داخلی از این زیرساخت برای پایداریشان استفاده کرده‌اند.
لاجوردی در پایان تصریح کرد:‌ فرایند انتقال به فضای ابری در پیام‌رسان «ایتا» به دلیل استقبال مردم کمی طول خواهد کشید، اما ما شرایط و زیرساخت لازم را فراهم کرده‌ایم و امیدواریم تا پایان سال این پیام‌رسان به طور کامل بتواند بر روی ابر خدمات پایه وزارت ارتباطات مستقر شود تا پایداری‌اش افزایش یابد.

  • نویسنده : مجله ایرانی